وبلاگ الهه یوسفی دانشجوی شیمی کاربردی

این وبلاگ حاوی اطلاعات و اخبار در خصوص علم شیمی ومطالب متفرقه دیگر می باشد

وبلاگ الهه یوسفی دانشجوی شیمی کاربردی

این وبلاگ حاوی اطلاعات و اخبار در خصوص علم شیمی ومطالب متفرقه دیگر می باشد

آنچه از شیمی آموختم!!!!!!!!!!!

من از چرخش الکترون ها به دور هسته آموختم که کل جهان به دور مرکز هستی می چرخد و از حرکت پیوسته ذرات چه ارتعاشی چه انتقالی یا دورانی که ثبات و سکون در آفرینش راه ندارد و پیوسته در مسیر تغییر و تحول و تکامل هستیم.

از شیمی آموختم که هر چه فاصله ما از مرکز افرینش وخالق هستی بیشتر باشد ما و نیستی ما آسانتر خواهد بود همانطوری که جدا کردن الکترون از دورترین لایه اتم آسانتر است.

از تلاش ذرات بی شعور برای پایدار شدن متعجب شدم و دریافتم که شعوری والا و اندیشه ای برتر در پس پرده هدایت گر نقش ها و طرح هاست از پیوند اتم ها برای پایدارشدن دریافتم که اتحاد در مرز پایداری است و از گازهای نجیب کامل شدن را رمز پایداری یافتم.

از بحث واکنشهای چند مرحله ای و زنجیری آموختم که ما ذره های حد واسط مراحل زندگی هستیم که در یک مرحله واکنش متولد می شویم و در واکنشی دیگر می میریم و هدف آفرینش و خلقت فراتر از تولید و مصرف ماست.


از بحث تعادل های شیمیایی و واکنشهای برگشت پذیر آموختم که جهان تعادلی است پویا و دینامیک که گرچه در ظاهر خواص ماکروسکوپی ثابت و یا متغییری دارد اما در درون در تکاپو و فعال است

 

 و از شیمی آموختم که از دست دادن فرصت ها واکنش های برگشت ناپذیری هستند که تکرار انها میسر نخواهد بود.

از شبکه بلور جامد های یونی آموختم که با وجود تضادها می توان چنان گرد هم آمد و پیوستگی ایجاد کرد که شبکه ای مقاوم در مقابل دماهای ذوب بالا بوجود آید..


نوشته :ا- عظیمی دانشجوی ارشد شیمی

نظرات 14 + ارسال نظر
ابوالفضل یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ب.ظ http://chemist.vcp.ir

مرسی،جالب بود!
یه سری به سایتم بزن،خوشحال میشم
بای بای!

کوروش سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام . برای ساخت تینر فوری 20000 فرمول ها شو از کجا و چگونه میتونیم پیدا کنیم ممنون

دنیز پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 ب.ظ

سلام وبلگ جالب دارین

توت فرنگی شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:50 ق.ظ

سلام اگه وقت کردی بیا به میلم وجواب سوالم رو بده
سوال؟اگر من شیمی کاربردی بخونم تا مقطع کارشناسی ارشد آیا می توانم بعدش عوض کنم وداروسازی بخونم

محمد شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ق.ظ http://vosate-tanhaei.persianblog.ir

سلام...
خانم یوسفی لازم در مورد یه بحثی باهاتون صحبت کنم....
ممنون میشم اگه بتوید یکی از راه های ارتباطی منو پاسخ بدین....
در مورد شیمی و رشته تحصیلیتون یکم سوال داشتم...
ممنون میشم....
خانگهدار

علی کریمی چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:54 ب.ظ http://young-chemists89.blogfa.com

سلام
وبلاگ خوبی دارین.به ما هم حتما سر بزنید.ما شیمی کاربردی سمنان میخونیم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:26 ب.ظ

سلام.من میخوام در مورد رشته شیمی کاربردی بدونم.تو اینترنت هرجا سرچیدم چیز خاصی دستگیرم نشد.امیدوارم شما بتونید کمک کنید.اگه خواستید ج بدید این آدرس وبلاگم خوشحال میشم بیاید و بهم کمک کنیwww.greensam.parsiblog.com

سجاد شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:04 ب.ظ

سلام من دانشجوی جدیدالورود دانشگاه گلستان شیمی کاربردی هستم/هدف من مهندسی شیمی بود اوا دست بر قضا اینو قبول شدم.نظر شما درمورد رشته کنونی شما ومن چیه؟
امیدی هست؟!
خوشحال میشم جوابمو بهم ایمیل کنی.

محمد متین سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ

سلام
با آرزوی موفقیت سرکارعالی
من چندتا کار تحقیقاتی دارم که بابت به نتیجه رسوندش نیاز به کمک انسان با دانشی همچون شما دارم
تمام هزینه تحقیقات بعهده من و تحقیقات و پژوهش از شما
اگه تمایل به همکاری داشتید با من تماس برقرار کنید منتظرم
در ضمن در رابطه با حق و حقوق شما هم بعد اعلام پروزه توافقی حلش میکنیم

محمدکهنسال قرانقیه چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ب.ظ http://gharangheya.blogfa.com/

سلام خانم یوسفی ببخشید آیا شما با دکتر محمدیوسفی استادشمیی معدنی و عضو هئیت علمی دانشگاه شهیدبهشتی نسبتی دارید؟

سلام
نه نسبتی ندارم

ali nateghi سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:26 ب.ظ http://chemistry87.mihanlog.com

salam khaste nabashid,mayel be tabadol link hastam mara ba nam weblog takhasosi shimi link kunid.va sepas beguid shuma ra ba che nami link kunim. .

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام اگر مایل به تبادل لینک هستید ما رو به
نام شیمی کاربردی پیام نور تایباد لینک کنید
وبه ما خبر بدهید تا شما رو لینک
کنیمhttp://shimmytaybad89.persianblog.ir

سعید دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:34 ب.ظ

ببخشید می خواستم بیشتر در مورد رشته شیمی کاربردی بدونم اگه می شه به من ایمیل بزنید.ممنون

خلیل قهرمانلو پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:37 ق.ظ http://mutchemist.mihanblog.com

سلام.ی شب بی خوابی زد به سرم اومدم واسه مرتب کردن وبم که با این مطلب زیبا روبرو شدم خسته نباشید خوشحال میشم ی سر به وبم بزنید و نظر بدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد