وبلاگ الهه یوسفی دانشجوی شیمی کاربردی

این وبلاگ حاوی اطلاعات و اخبار در خصوص علم شیمی ومطالب متفرقه دیگر می باشد

وبلاگ الهه یوسفی دانشجوی شیمی کاربردی

این وبلاگ حاوی اطلاعات و اخبار در خصوص علم شیمی ومطالب متفرقه دیگر می باشد

یک نوع باکتری قوی ترین چسب طبیعی

ایرنا:دانشمندان معتقدند یک نوع باکتری که در رودخانه ها، نهرها و کانال های آب زندگی می کند، می تواند قویترین چسب طبیعی در جهان باشد.
به گزارش پایگاه اینترنتی بی.بی.سی.نیوز، این گروه امیدوار است باکتری ''کولوباکتر کرسنتوس'' ‪
Caulobacter crescentus
را به تولید انبوه برساند و در پزشکی مانند جراحی و یا دندان پزشکی بکار گیرد.
محققان دانشگاه ایندیانا دریافتند این چسب در برابر فشار پنج تن در هر دو و نیم سانتیمتر مربع مقاومت می کند.


''ایوس بران'' یک محقق گفت: مشکل اصلی تولید مقدار کافی این چسب است بدون آنکه به ابزارهای تولید بچسبد.
این باکتری خود را با کمک یک ساقه بلند و باریک که با زنجیره های حاوی مولکول های قند یا پلی ساخارید محکم شده است خود را به سنگ ها و لوله های درون آب می چسباند.
این محققان دریافتند قدرت چسبندگی بسیار زیاد این باکتری به خاطر وجود این قندها است.

کاربرد نانو تکنولوژی توسط مسلمانان در جنگهای صلیبی

تحقیقات جدید دانشمندان آلمانی نشان می دهد مسلمانان در جنگهای صلیبی از شمشیرهایی استفاده می کردند که فولاد آنها دارای نانولوله های کربنی بوده است.

به گزارش سایت اینترنتی "نیوساینتیست"، شماره ? ???از مجله علمی "نیچر" در گزارش جدیدی به نقل از محققان آلمانی اعلام کرده است مسلمانان در قرون وسطی از شمشیرهایی موسوم به شمشیر دمشقی استفاده می کرده اند که از ویژگی های مکانیکی بسیار جالبی برخوردار بوده اند.

مسلمانان از سال ? ???میلادی تا سال ? ????میلادی برای ساخت شمشیرهای دمشقی از نوعی فولاد هندی به نام Wootz استفاده می کرده اند. محققان دانشگاه "درسدن" آلمان در مطالعه ای جدید نمونه هایی از شمشیرهای مسلمانان متعلق به قرن هفدهم میلادی را زیر میکروسکوپ الکترونی بررسی کرده و به نشانه های روشنی از وجود نانوله های کربنی درون فولاد مورد استفاده در شمشیرها دست یافته اند. به گفته "پیتر پاوفلر" محقق این دانشگاه، احتمالا روش خاص آهنگری مورد استفاده در ساخت این شمشیرها سبب تشکیل نانولوله های کربنی در آنها و برخورداری این شمشیرها از استحکام مکانیکی بسیار بالا می شده است....

مصدق نخست وزیری ملی گرا

می گویند زمانی که قرار بود دادگاه لاهه برای رسیدگی به دعاوی انگلیس در ماجرای ملی شدن صنعت نفت تشکیل شود،دکتر مصدق با هیات همراه زودتر از موقع به محل رفت.در حالی که پیشاپیش جای نشستن همه ی شرکت کنندگان تعیین شده بود دکتر مصدق رفت و روی صندلی انگلستان نشست.قبل از شروع جلسه یکی دو بار به دکتر مصدق گفتند که اینجا برای هیات انگلیسی در نظر گرفته شده و جای شما آن جاست اما پیرمرد تحویل نگرفت و روی همان صندلی نشست.جلسه داشت شروع می شد و هیات نمایندگی انگلیس روبروی دکتر مصدق منتظر ایستاده بود تا بلکه بلند شود و روی صندلی خودش بنشیند اما پیرمرداصلاً نگاهشان هم نمی کرد. جلسه شروع شد و قاضی رسیدگی کننده به مصدق رو کرد و گفت که شما جای انگلستان نشسته اید و جای شما آن جاست.کم کم ماجرا داشت پیچیده می شد که مصدق بالاخره به حرف آمد و گفت:خیال می کنید نمی دانیم صندلی ما کجاست و صندلی انگلیس کدام است؟نه آقای رییس،خوب می دانیم جایمان کجاست اما راستش را بخواهید چنددقیقه ای روی صندلی دوستان نشستن برای خاطر این بود تا دوستان بدانند برجای ایشان نشستن یعنی چه. او اضافه کرد که سال های سال است که دولت انگلستان در سرزمین ماخیمه زده و کم کم یادشان رفته که جایشان این جا نیست. با همین ابتکار و حرکت عجیببود که تا انتهای نشست فضای جلسه تحت تاثیر مستقیم این رفتار پیرمرد قرار گرفت و درنهایت هم انگلستان محکوم شد  

اینجوری نفت ملی شد!!!!!!!!!!!!